niedziela, 22 lutego 2015

Zapiekanka z makaronem, brokułem i cheddarem

Czasami mam dni które powinnam przespać. Albo przynajmniej nie brać się za nic. Bo niszczę wszystko dookoła. Dosłownie... Wczoraj udało mi się roztrzaskać blender podczas robienia kremu kokosowego. Na szczęście upadł tak, że mój majster klepka dał radę go naprawić i przypuszczam, że jeszcze przez chwilę pożyje. A przynajmniej mam taką nadzieję. Do tego stan lodówki pozostawiał wiele do życzenia. Ale zawsze da się coś wykombinować. W dodatku potrzebowałam czegoś szybkiego bo spodziewaliśmy się po południu gości i wiele rzeczy było do zrobienia. Między innymi zapełnić lodówkę:) Dlatego to bardzo prosty ale bardzo smaczny obiad. I w miarę szybki. Wystarczy chwila gotowania i hop do piekarnika:) Użyłam cheddara bo go uwielbiam ale zastąpcie go swoim ulubionym serem.






















Składniki:
ok 100 g makaronu muszelki
brokuł (ok pół główki)
2 jajka
3/4 szklanki śmietany (18%)
cheddar (ok pół szklanki- starty)
sól
pieprz
gałka muszkatołowa

Wykonanie:
Ugotuj makaron al dente w osolonej wodzie. Brokuły obgotuj najlepiej na parze (wystarczą im 3 minuty). Jajka rozbij do miski i wymieszaj ze śmietaną. Do masy jajecznej mozna także dodac trochę startego sera. Przypraw solą, pieprzem i gałką. Do formy do zapiekania wrzuć makaron i dodaj brokuły. Zalej masą jajeczną i posyp cheddarem. Zapiekaj przez ok 15- 20 minut (aż do zrumienia) w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie :) zapiekanki makaronowe są świetne ;)) zapraszamy również do nas http://blotodlazuchwalych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł na syzbki obiad ;-0

    smykwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja przymierzam się do swojej wersji zapiekanych jajek które wypatrzyłam u Ciebie:) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Brzmi cudownie! Kocham połączenie sera i brokuła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam jeszcze dwa przepisy:
      - http://kropla-oliwy.blogspot.com/2014/04/penne-z-brokuami-serem-feta-i-zioami.html
      - http://kropla-oliwy.blogspot.com/2014/10/makaron-z-brokuami-anchois-i-parmezanem.html
      Pozdrawiam!

      Usuń