poniedziałek, 19 marca 2018

Kulki mocy z ciecierzycy

Czasem nawiedzają mnie szalone pomysły. Zwykle staram się nimi podążać, nawet jeśli są zwariowane. Nigdy nie wiem czy to co zrobię, nie okaże się super, ekstra pyszne. Od kilku dni miałam silną potrzebę zjedzenia czegoś czekoladowego. Niby mogłam wsunąć tabliczkę gorzkiej czekolady, ale odkryłam, że mam trochę ugotowanej ciecierzycy i pomyślałam, że kulki mocy z jej dodatkiem mogą okazać się dobrym pomysłem. Postanowiłam przestać się zastanawiać czy to się uda czy nie, tylko po prostu je zrobiłam. Jak dla mnie to rewelacyjny pomysł! Musicie tego spróbować! Zabrałam je do pracy i muszę przyznać, że zyskały wielu sympatyków. Nic dziwnego. Są pyszne, zdrowe i robi się je niewiarygodnie szybko. Pytałam każdego komu je dawałam, co jest w składzie. Nikt nie zgadł. Uznaję to za komplement..




















Składniki:
1 szklanka ugotowanej ciecierzycy*
2 łyżki masła orzechowego (duże)
3 łyżki syropku daktylowego (lub innego słodzidła)
3 łyżki ciemnego kakao
mleko kokosowe
mąka kokosowa/ wiórki kokosowe

*nie do końca jestem przekonana do ciecierzycy w puszce

Wykonywanie:
Wszystkie składniki zmiksuj na gładką masę. Jeśli będzie trudno ją miksować, dolej nieco mleka kokosowego. Z masy formuj kulki i obtaczaj w mące kokosowej. Schłodź w lodówce przed podaniem.

Smacznego! 

2 komentarze:

  1. Dobre, mocne niewielkie w sam raz do kieszeni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kieszeń obawiam się mogłaby tego nie wytrzymać:D

      Usuń