wtorek, 20 marca 2018

Pudding z tapioki z musem truskawkowym

Kiedy parę lat temu przywiozłam z Tajlandii kuleczki tapioki, nie bardzo wiedziałam co mam z nimi zrobić, ani nawet jak to cudo ugotować. Minęło kilka lat i małe kuleczki są coraz bardziej popularne i pomysłów przybywa. Bardzo lubię wszelkie puddingi, kleiste ryże, dlatego pudding z tapioki pokochałam od pierwszej łyżeczki. Można go przygotować na śniadanie, ale ja zjadłam go na deser, nie lubię ograniczeń. Możecie użyć dowolnych owoców. Drugą partię zjedliśmy z musem z mango i papai, ale ponieważ tęsknie za słońcem i latem, na pierwszy rzut użyłam resztki truskawek. Wiem, że nie powinnam narzekać na brak słońca. W czasie ferii udało nam się go trochę złapać i podładować akumulatory, ale to ciągle mało! Tęsknie za ciepełkiem i czekam na wiosenny czas z nadzieją. Sprawiam sobie małą radość i od czasu do czasu, rozmrażam truskawki i dodaję je do koktajlu. Od razu poprawia mi się humor. Jeśli zastanawiacie się nad wypróbowanie tapioki, koniecznie spróbujcie!























Składniki:
1/3 szklanki perełek tapioki
ok 500 ml mleka (u mnie kokosowe)
cukier kokosowy (lub np syrop klonowy)
szklanka truskawek- mrożone trzeba rozmrozić

Wykonywanie:
Kulki tapioki wrzuć do garnka i zalej mlekiem. Wymieszaj i odstaw przynajmniej na 40 minut. W tym samym mleku ugotuj ją ok 20 minut, aż będzie miękka i przezroczysta. Dodaj cukier. Truskawki  ugotuj kilka minut i gdy przestygną zmiksuj je lub rozgnieć widelcem. Pudding rozlej do szklanek i ułóż na nim truskawki. Schłodź w lodówce.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz