niedziela, 23 lutego 2014

Jajka w kokilkach z warzywami i kiełbaskami

Gdy dziś rano wymykałam się z sypialni, żeby nie obudzić moich chłopaków, przywitało mnie przecudne słońce. Taka pogoda zachęca do zrobienia czegoś pysznego na śniadanie. Jajka to jedna z moich ulubionych opcji śniadaniowych. Zwykle wybieram jajecznicę lub omlet ale dziś postanowiłam zrobić jajka w kokilkach. Proste, pyszne i z kubkiem kakao stanowiły śniadanie które dało nam energię na cały pracowity dzień:) Użyjcie wyobraźni i dodajcie swoje ulubione składniki:)





















Składniki: wykorzystajcie to co akurat macie w lodówce ja użyłam:
Na jedną kokilkę
jajka (jedno jajko na osobę lub wg gustu)
2 surowe kiełbaski
plaster cukinii
cebula
pół pomidora
ser feta
2-3 różyczki brokuła
pieprz
olej do smażenia
oliwa truflowa

Wykonanie:
Na dno każdej kokilki wylej odrobinę oliwy truflowej. Na patelnie wrzuć cebulę pokrojona w kostkę, cukinię pokrojoną w kawałki oraz różyczki brokuła. Podsmaż je chwilę aż wszystko zmięknie. Przełóż do kokilki. Z kiełbasek zdejmij "skórkę" i przełóż do miski ugnieć rękami i uformuj dwa klopsiki. Smaż je na złoty kolor. Przełóż do kokilki. Wbij jajko posyp kawałkami fety. Zapiekaj w piekarniku w temp. 180 stopni przez ok 10- 15 minut do momentu aż jajka będą ścięte tak jak lubisz. Jajka podałam z tostami.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz