niedziela, 23 lutego 2014

Lasagne z warzywami

Kuchnię włoską uwielbiam za wiele rzecz,y ale chyba najbardziej za tiramisu i lasagne. Najbardziej lubię wersję klasyczną bez udziwnień, po prostu z sosem pomidorowym. Ale to jedno z takich dań z którymi można pokombinować, użyć wyobraźni, zrobić ją według własnego pomysłu.. Ja postawiłam na warzywa i zrezygnowałam z mięsa, ale nie sugerujcie się i użyjcie go jeśli uważacie że tak będzie lepiej:)





















Składniki:
płaty lasagne (ilość zależy od formy w jakiej przygotowujecie makaron- ja użyłam 9 płatów)
150 g pokrojonej fasolki szparagowej
1 cebula
puszka pomidorów
pół szklanki soczewicy (użyłam czerwonej)
ser żółty
woda (ok 1 szklanka)
sól
pieprz
oregano
olej/ oliwa do smażenia

sos beszamelowy:
2 łyżki masła
2 łyżki maki
ok 2 szklanki mleka
gałka muszkatołowa
sól
pieprz

Wykonanie:
Cebulę pokrój w kostkę i podsmaż na oliwie. Dodaj fasolkę, pomidory i soczewicę dopraw solą, pieprzem i oregano. Zalej wodą i gotuj aż soczewica będzie miękka. W razie potrzeby dodaj więcej wody. Zrób sos. W rondelku rozpuść masło a gdy się rozpuści wsyp mąkę i wymieszaj. Gdy zrobi się "zwarta kluska" dodaj mleko i energicznie wymieszaj aż uzyskasz konsystencję sosu. Jeśli sos będzie zbyt gęsty dodaj nieco więcej mleka. Wymieszaj tak aby nie było grudek. Dopraw solą, pieprzem i gałką.
Na dno naczynia w którym będziesz zapiekać lasagne wylej odrobinę sosu. Wyłóż płatami lasagne (możesz wcześniej je obgotować jeśli boisz się że makaron nie zmięknie) na to połoz połowę farszu i polej znowu sosem. Przykryj płatami lasagne i znowu wylej odrobinę sosu, resztę farszu i przykryj wszystko płatami makaronu. Na ostatnią warstwę wylej pozostały sos i zetrzyj ser wg uznania. Piecz w temp. 180 stopni przez 40 minut.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz