czwartek, 6 lutego 2014

Kanapka BLT

"Z Twoich rączek kanapki smakują najlepiej"- to ulubione powiedzenie mojego taty o kanapkach mojej mamy:) I tutaj przyznaję, że absolutnie się zgadzam. Mama zawsze bardzo stara się żeby było kolorowo i przepysznie. I prawda jest taka, że nawet znajomi którzy mieli okazję je jeść bardzo często je wspominają. A niestety ja nie jestem aż tak twórcza. Kanapki robię rzadko i zwykle nie przywiązuję do nich większej wagi. Dlatego postanowiłam trochę pokombinować i tym razem klasyk ze świata. BLT- to anglosaski przysmak. Skrót od 3 składników kanapki B- becon (bekon), L- lettuce (sałata) i T- tomato (pomidor). Można dodać swoje ulubione składniki ale w wersji podstawowej jest absolutnie doskonała. Szybka i smaczna. Bardzo polecam!





















Składniki: (na jedną kanapkę)
3 kromki chleba (u mnie chleb serwatkowy: można użyć 2 kromek)
4 plastry pomidora
4 plastry boczku
1 liść sałaty lodowej
majonez
opcjonalnie można użyć sosu czosnkowego (moim zdaniem pasuje idealnie)

Wykonanie:
Boczek grilluj aż będzie chrupiący (ale nie przesadzaj z tym grillowaniem nie może być zbyt twardy:)). Za pomocą ręcznika papierowego pozbądź się nadmiaru tłuszczu. Z chleba zrób tosty- ja użyłam tostera ale możesz to zrobić na patelni. Skrop wtedy chleb oliwą i podsmaż go aż się zezłoci. Kromki chleba posmaruj majonezem i sosem czosnkowym. Ułóż kolejno sałatę, pomidora i bekon a jeśli robisz dwie warstwy z górną postępuj tak samo.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz