środa, 26 lutego 2014

Oponki serowe

Nie planowałam pieczenia pączków na tłusty czwartek. Chciałam pójść na łatwiznę i kupić je w ulubionej cukierni..Ale jak zwykle w ostatniej chwili zachciało mi się jednak coś zrobić. Wybrałam oponki serowe bo są bardzo szybkie. Nie trzeba czekać aż wyrosną i smażą się błyskawicznie. Użyłam serka mascarpone ale można użyć twarogu. Polecam!




















Składniki:
250 g mąki pszennej
1  łyżeczka sody oczyszczonej
250 g serka mascarpone (lub twarogu)
1/3 szklanki cukru
2 jajka
olej do smażenia

Wykonanie:
Mąkę przesiej do miski. Dodaj sodę, cukier, ser i jajka. Wymieszaj składniki aż dobrze się połączą. Ciasto powinno być gładkie. Wyłóż je na blat lub stolnicę i rozpłaszcz. Wykrawaj szklanką kółka i kieliszkiem w środku mniejsze kółeczka. Skrawki ciasta zagnieć ponownie i wykrawaj kolejne oponki. Rozgrzej olej w głębokim garnku. Oponki smaż partiami, każdą ze stron na złoty kolor. Posyp cukrem pudrem lub polukruj.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz