środa, 19 marca 2014

Ciasteczka z marcepanem i owocami kandyzowanymi

Właściwie nie lubię marcepanu. Ani owoców kandyzowanych. Tym bardziej więc dziwię się dlaczego kupiłam te dwa produkty? Nie jestem w stanie odpowiedzieć. Miałam jakiś pomysł który chyba nie był na tyle interesujący żeby go zrealizować. Po kilkunastu tygodniach leżenia obu rzeczy w szafce pomyślałam, że może jednak powinnam coś z nich zrobić skoro już je mam. Ciasteczka są zawsze pierwszą rzeczą jaka przychodzi mi do głowy bo rzadko można je naprawdę zepsuć. Poza tym są szybkie i wystarczy wymieszać składniki i wpakować ciastka do piekarnika. Zero filozofii. Nie dodałam do ciasta cukru bo byłyby za słodkie. Owoce kandyzowane są przesłodkie jak dla mnie więc dodatkowa dawka cukru nie wchodziła w grę. Ale jeśli należycie do tych którzy twierdzą, że słodyczy nigdy dość można dodać łyżkę miodu. Marcepan w tych ciastkach nie jest przytłaczający a owoce kandyzowane idealnie współgrają z niesłodkim ciastem. Jeśli lubicie marcepan myślę, że nie ma się nad czym zastanawiać:)





















Składniki:
100 g mąki pszennej
100 g mieszanki owoców kandyzowanych
garść płatków migdałowych
1 jajko
80 g marcepanu
1/3 kostki miękkiego masła
ok pół szklanki mleka

Wykonanie:
Mąkę wsyp do miski. Dodaj pokrojone w kostkę miękkie masło i rozcieraj je palcami łącząc je z mąką. Następnie dodaj jajko i marcepan. Wsyp płatki migdałowe i tyle mleka aby powstało zwarte ciasto. Jeżeli trzeba podsyp je mąką. Wyrabiaj do połączenia się wszystkich składników. Odrywaj kawałki masy i formuj kulki lekko je spłaszczając. Wyłóż na matę lub papier do pieczenia i piecz w temp. 180 stopni przez ok 25-30 min. Do momentu aż ciastka zbrązowieją.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz