środa, 12 marca 2014

Indonezyjski ryż z krewetkami

Zdarzyło mi się już zrobić przepis kuchni indonezyjskiej tutaj i muszę powiedzieć, że był to bardzo dobry początek. Dziś kolejny raz "odwiedzam" Indonezję. Wykorzystałam do tego przepisu wcześniej ugotowany ryż i krewetki koktajlowe. Dzięki temu danie jest nie tylko przepyszne ale i ekspresowe. Bo krewetki koktajlowe szybciej się przygotowuje. Polecam na szybki obiad. Mnie przygotowanie go zajęło niecałe 15 minut..




















Składniki:
100 g ugotowanego ryżu (użyłam ryżu basmati -może być zwykły ale nie może być rozgotowany)
200 g krewetek (mrożone trzeba rozmrozić)
duża cebula
2 ząbki czosnku
1-2 łyżki koncentratu pomidorowego
sos chili
oliwa lub olej (użyłam oleju kokosowego)
sól
pieprz
chili w płatkach

Wykonanie:
Cebulę pokrój w póltalarki i podsmaż na oleju. Gdy lekko zbrązowieje dodaj czosnek i krewetki. Następnie dodaj ryż i koncentrat pomidorowy. Przypraw chili, solą i pieprzem. Wymieszaj i gotuj przez chwilę aż krewetki będą gotowe. Podawaj natychmiast po przygotowaniu posypane płatkami chili.

Smacznego!

1 komentarz: