czwartek, 8 maja 2014

Hiszpańska tortilla z chorizo, cheddarem i oliwkami

Miałam wybitną ochotę dzisiaj na ziemniaki. A to nie zdarza się często. Właściwie nie zdarza się wcale. Nie przepadam za ziemniakami. Ale są takie danie w których muszą się pojawić i koniec. Dlatego na tę ziemniaczaną zachciankę wybrałam tortille hiszpańską (nie tortillą meksykańską czyli placki kukurydziane). Dodałam chorizo i mój ukochany cheddar ale możecie dodać inne warzywa (np. szpinak), ryby lub mięso. Pełna dowolność więc eksperymentujcie:)




















Składniki:
500 g ziemniaków
100 g sera (wybrałam cheddar ale może być inny)
6 jajek
150 g chorizo
1 duża cebula (użyłam czerwonej)
pół szklanki oliwek (wypestkowanych)
2 łyżki śmietany (opcjonalnie)
sól
pieprz
olej do smażenia

Wykonanie:
Ziemniaki ugotuj w mundurkach następnie obierz je i pokrój w plastry (oryginalnie ziemniaki dodaje się surowe- pokrojone w plastry ale jakoś nie mam nerwów żeby to wypróbować:)). Ser zetrzyj na tarce. Cebulę pokrój w półplasterki a chorizo w plastry. Oliwki pokrój na kawałki. Na odrobinie oliwy podsmaż cebulę. Gdy lekko zmięknie dodaj chorizo i smaż chwilę ciągle mieszając. Jajka rozbij do miski. Dopraw solą i pieprzem. Dodaj ser i oliwki (i śmietanę jeśli używasz). Wymieszaj. Ziemniaki wrzuć do chorizo i cebuli. Podsmaż chwilę. Następnie wylej na nie masę jajeczną. Gdy spód się zetnie, przykryj patelnię talerzem lub przykrywką i odwróć. Następnie zsuń tortille delikatnie na patelnię tak by usmażyła się z drugiej strony. Możesz także wstawić ją do piekarnika na kilka minut.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz