sobota, 17 maja 2014

Makaron z serem pleśniowym i rozmarynem

Ok..dietetycy, osoby na diecie i te które liczą kalorie zamykają oczy! Uwielbiam ser pleśniowy zapieczony w piekarniku maczany w grzankach z chleba. Ale wiem jaką taka przekąska jest bombą kaloryczną.. a podając go z makaronem wmawiam sobie, że nie jest to już tylko bombka ale pełny obiad. Jeśli jedzenie ma uszczęśliwiać to to właśnie danie spełnia według mnie to założenie. A kalorie..ominę szerokim łukiem..




















Składniki:
ok 100 g makaronu na osobę
250 g sera pleśniowego (dwa krążki)
3 ząbki czosnku
oliwa
suszony rozmaryn
sól

Wykonanie:
Makaron ugotuj al dente w osolonej wodzie. W tym czasie rozgrzej piekarnik do temp. 180 stopni. Przygotuj ser pleśniowy. W skórce przy brzegu sera (zostawiając trochę skórki) zrób koło i odetnij ją. Tak aby dostać się do środka (mam nadzieję, że to jasne?). Ja ser zapiekam w kokilce mieści się w niej idealnie ale w sklepach są sery pleśniowe w drewnianych opakowaniach w których także można je włożyć do piekarnika. Po włożeniu sera do naczynia do zapiekania na wierzch połóż pokrojony w drobną kostkę czosnek i polej odrobiną oliwy. Wstaw do piekarnika na ok 20 minut aż ser się rozpuści. Przełóż makaron na talerz i wylej na niego ser (przekładam go łyżką). Posyp rozmarynem.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Wygląda super :)

    Zapraszam do mnie!
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może kiedyś znajdziesz u mnie coś ciekawego :)

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń