niedziela, 4 maja 2014

Tagine z kurczakiem i warzywami

Odkąd byłam w Maroku kuchnia marokańska zajmuje specjalne miejsce w moim sercu. Tagine także. Jedliśmy ich tam kilkanaście. Z mięsem, z owocami morza, z kuskusem, na słodko i na ostro. Nie jestem w stanie powiedzieć który był najlepszy. Wszystkie były genialne. Sama nazwa tagine odnosi się do glinianego naczynia w którym wszystko jest przygotowywane. Nie powiem, że to danie szybkie do przygotowania bo wszystko gotuje się ok 1,5 godziny. Ale warto poczekać. Poza tym właściwie na początku czeka nas trochę krojenia a później już wszystko dzieje się samo. Tagine najlepiej smakuje w gronie znajomych postawiony na środku stołu tak żeby każdy miał do niego łatwy dostęp i mógł wybierać najsmaczniejsze dla siebie kąski:) Chyba nie opuściłabym Maroka bez tagine. I choć przeprawa samolotem była ryzykowna przyleciał bez szwanku. Nie martwcie się jeśli nie macie takiego naczynia. Możecie użyć po prostu głębokiej patelni z przykrywką i dusić wszystko na wolnym ogniu. Miałam spore obawy przed zrobieniem go w domu..na szczęście okazało się to bezpodstawne. Postawiłam głównie na warzywa (dodałam takie jakie akurat miałam i inspirowałam się tymi które jedliśmy w Maroku ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dodać swoje ulubione warzywa) ale mięso też się znalazło:) Polecam bardzo!





















Składniki: (proporcje można modyfikować wg gustu)
2 piersi z kurczaka
4 ziemniaki
2 marchewki
kilka różyczek kalafiora
1 cukinia
1 szklanka groszku (użyłam mrożonego)
1 szklanka dyni (także mrożona)
2 cebule
3 ząbki czosnku
kiszone cytryny
ok 2 szklanki bulionu
oliwa
przyprawa Ras El Hanout

Wykonanie:
Piersi z kurczaka pokrój w paski. Ziemniaki, czosnek i dynię w kostkę. Marchewkę, kiszone cytryny, cebulę i cukinię na ćwiartki. Kalafior podziel na mniejsze części. Mrożone warzywa rozmroź.
Do naczynia wylej odrobinę oliwy i wrzuć kurczaka. Gdy lekko się podsmaży wrzuć wszystkie pozostałe warzywa i dobrze wszystko wymieszaj. Zalej bulionem i przypraw ponownie wymieszaj. Gotuj ok 1,5 godziny aż wszystko będzie miękkie. Mniej więcej w połowie gotowania przemieszaj całość. W razie potrzeby dolej więcej bulionu. Jeśli używasz głębokiej patelni, smaż wszystko na bardzo wolnym ogniu. Gdy będzie gotowy dopraw ewentualnie solą i pieprzem. Można podać do niego jeszcze kuskus ale nam wystarczyły warzywa z kurczakiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz