niedziela, 25 maja 2014

Kasza gryczana z warzywami

Raczej dość rzadko robię tego typu obiady. Nie przepadam za przepisami typu "warzywa z patelni" itp. Ale kupiłam sporo warzyw i postanowiła je wykorzystać robiąc taki właśnie miszmasz:) Można użyć innego rodzaju kasz (jęczmienna, pęczak, perłowa), mięsożercy mogą dodać ulubiony rodzaj mięsa (np. kurczak) a fani warzyw? Pełna warzywna dowolność. Odrobina przypraw i gotowe. I nawet ja zjadłam taki obiad z przyjemnością. Kolorowo, zdrowo i w miarę szybko:)





















Składniki:
100 g kaszy gryczanej
150 g boczku (można pominąć lub dodać inny rodzaj mięsa)
2 marchewki
pół kalarepy
pół papryki (u mnie zielona)
duży kawałek pora (tylko biała część)
sól
pieprz
pół łyżeczki tymianku
pół łyżeczki rozmarynu

Wykonanie:
Boczek pokrój w kawałki i podsmaż aż lekko się przyrumieni. Kaszę wysyp na patelnię zalej wodą, dodaj sól i duś pod przykryciem aż zmięknie. Marchewki i kalarepę zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Paprykę pokrój w kostkę a por w półplasterki. Gdy kasza będzie już prawie gotowa dodaj warzywa na patelnię. Ja wrzuciłam je tylko na chwilę chciałam żeby pozostały chrupiące i tylko lekko się podgrzały (jeśli wolisz żeby warzywa były bardzo miękkie dodaj je wcześniej tak żeby kasza nie była rozgotowana). Na koniec dodaj boczek. W moździerzu rozgnieć tymianek i rozmaryn. Dodaj je do warzyw. Posyp świeżo zmielonym pieprzem.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. oo a ja szukałam pomysłu na kaszę bo mam pełno pęczaka! dzięki wielkie wykorzystam na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do udziału w konkursie:

    http://www.fochygochy.blogspot.com/2014/05/konkurs-z-ksiazka-w-tle.html

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy kalarepę można czymś zastąpić, ewentualnie pominąć? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, ze można pominąć. Ale spokojnie możesz dodać cukinie. Też bedzie ok:) Pozdrawiam!

      Usuń