środa, 28 maja 2014

Kanapka z ricottą i grillowanymi szparagami z szynką westfalską

Żeby zrobić dobre śniadanie jestem w stanie wstać wcześniej. Ale nie jakoś drastycznie. Śniadanie musi być tego warte. Nie ma nic przyjemnego, kiedy półprzytomna mam coś rano kroić, mieszać.. Nie należę do rannych ptaszków, jestem raczej typem który mógłby spać do południa.. Ale niestety mam 2,5 letniego synka. I w kręgu jego zainteresowań, nie leży zbyt długie spanie. Więc skoro już wstaję, to przynajmniej mogę ten czas wykorzystać kreatywnie. Dziś zrobiłam fantastyczną kanapkę. Kolejną... Ale kiedyś usłyszałam, że kanapki są nudne. A nie są. Oto kolejny przykład. Uważam, że dopełnieniem tej kanapki byłoby jajko w koszulce, ale z jakiegoś niezrozumiałego powodu, zrezygnowałam z niego. Całość skropiłam oliwą truflową.. Mój mały raj na ziemi:)





















Składniki (na dwie kanapki):
2 kromki chleba (u mnie razowy ze słonecznikiem)
6 zielonych szparagów
4 plastry szynki westfalskiej (lub szwarcwaldzkiej)
2 łyżki ricotty
pieprz
sól
chili w płatkach
oliwa truflowa

Wykonanie:
Szparagi umyj i odetnij im zdrewniałą końcówkę ( odcinam mniej więcej 1/3 długości szparaga). Zgrilluj je (na patelni grillowej lub na grillu). Gdy zmiękną owiń po 3 szparagi szynką. Grlluj aż szynka lekko się podpiecze (szparagi nie grillują się długo, trzeba ich pilnować żeby się nie spaliły, wszystko zajmuje naprawdę chwilę). Każdą kromkę posmaruj ricottą. Dopraw solą i pieprzem. Następnie rozłóż szparagi z szynką. Posyp płatkami chili (można je pominąć). Skrop oliwą truflową. Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Fajny przepis:) Podoba mi się również tytuł Twojego bloga - też kocham oliwę i sama umieściłam ją w nazwie swojego bloga. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Czyli fani oliwy łączmy się! Pozdrawiam również!

      Usuń