sobota, 24 maja 2014

Kanapka z awokado i boczkiem

Jakiś czas temu zrobiłam kanapkę BLT. I jest to jedna z moich ulubionych. Więc dziś zrobiłam wariacje na temat BLT właśnie. Zrezygnowałam z pomidora ale dodałam ajwar i awokado. Połączenie genialne! Nie jest to najbardziej dietetyczna kanapka (ach ten boczek) jaką zrobiłam ale muszę powiedzieć z czystym sumieniem że jest fantastyczna na na pewno zrobię ją jeszcze nie raz. A skoro kalorii nie widać to uznaję, że nie istnieją...




















Składniki:
Oliwa ziołowa:
łyżka oliwy
pół łyżeczki suszonego tymianku
pół łyżeczki suszonego rozmarynu
średni ząbek czosnku

2 ciabatty wiejskie (lub zwykłe)
dojrzałe awokado (obrane ze skóry i pozbawione pestki)
150 g boczku
kilka liści sałaty (u mnie dębowa)
2-3 łyżki pasty ajwar (można dodać pomidora lub pominąć)
świeżo zmielony pieprz

Wykonanie:
Boczek pokrój w plastry. Podsmaż je aż będą chrupkie. Zrób oliwę ziołową. Tymianek i rozmaryn rozetrzyj w moździerzu. Dodaj oliwę i czosnek pokrojony w drobną kostkę. Wymieszaj i odstaw. Ciabatty przekrój na pół. Każdą posmaruj ajwarem, połóż sałatę i awokado pokrojone w paski. Na koniec połóż boczek. Całość skrop odrobiną ziołowej oliwy.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz