piątek, 16 maja 2014

Tagine z wieprzowiną i cukinią

Kolejny tagine w moim wykonaniu. Uwielbiam je! Cały proces przygotowywania, oczekiwania i jedzenia. Ma to w sobie coś niesamowitego. Gdy dowiedziałam się że mają nas odwiedzić znajomi z Anglii długo myślałam co przygotować. Dopóki nie spojrzałam w górę i nie zobaczyłam stojącego na meblach naczynia do tagine. No oczywiście, że tak! To świetny pomysł i dobrze sprawdza się na imprezach. Nie jest to szybkie danie bo gotuje się ok 1,5 godziny ale przez ten czas wystarczy go tylko raz przemieszać i tyle. Smaczny, prosty, aromatyczny.. i doskonały. Przypomniał mi ulubione smaki Maroka. I myślę, że moim gościom podobała się ta kulinarna podróż:) Jeśli nie macie naczynia do tagine może je przygotować w wysokim garnku.
ps. coś dziwnego stało mi się z aparatem.. ale już doszłam z nim do ładu..póki co zdjęcie straszne..wiem:)



Składniki:
700 g mięsa wieprzowego
3 cukinie
3 duże marchewki
2 cebule
kiszona cytryna
2 łyżeczki przyprawy ras el hanout (lub więcej)
pół łyżeczki kuminu (lub więcej)
ok 2 szklanki bulionu
oliwa

do podania:
kuskus, ryż lub marokański chleb

Wykonanie:
Mięso pokrój na kawałki a cytrynę w kostkę. Cukinie obierz i przekrój na pół (w poprzek). Połówki (tym razem równolegle) jeszcze na pół i dalej na ćwiartki. Jeśli nie masz ochoty na zabawę w krojenie pokrój ją po prostu w kostkę. Marchewki obierz i pokrój w plasterki a cebulę w półplasterki. Do naczynia wylej odrobinę oliwy rozprowadź ją po całym naczyniu. Połóż mięso a na nie marchewkę, cebulę, cytrynę i cukinię. Przypraw i dolej bulion. Gotuj ok 1,5 godziny do momentu aż wszystko będzie miękkie. W razie potrzeby dolej jeszcze trochę bulionu. W połowie gotowania przemieszaj wszystko.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz