czwartek, 17 marca 2016

Bulgur z warzywami w papierze ryżowym

Lubicie sajgonki? Ja uwielbiam. A ponieważ mam w domu mnóstwo papieru ryżowego, postanowiłam z nim trochę pokombinować. Powstał niezły miks kuchni świata, ale całość była naprawdę smaczna. Zrobiłam sobie taką kolację i rano pomyślałam, że zrobię sobie też takie śniadanie- co prawda był mały problem z transportem ale dało się przeżyć. Musicie pamiętać o kilku rzeczach w przypadku tego przepisu. Nie wrzucajcie dużej ilości nadzienia i pamiętajcie, żeby zwinąć je ciasno- inaczej będzie się sypać. I nie rezygnujcie jeśli coś się rozwali lub papier się przerwie.. trening czyni mistrza:)





















Składniki:
3/4 szklanki ugotowanego i wystudzonego bulguru
1 por
pół ogórka zielonego pokrojonego w plastry
3-4 rzodkiewki pokrojone w plastry
sos sojowy
papier ryżowy

na sos:
2 łyżki sosu sojowego
łyżka octu ryżowego
pół łyżeczki cukru


Wykonanie:
Papiery ryżowy przygotuj wg. opisu na opakowaniu. Przygotuj każdy płat osobno. Do ugotowanego bulguru dodaj sos sojowy i wymieszaj całość. Papier ryżowy mocz przez chwilę w wodzie aż stanie się miękki, ale nie trzymaj go w wodzie zbyt długo bo będzie się rwał. Na środku ułóż trochę bulguru, dodaj ogórka i kawałki rzodkiewki. Nie przesadzaj z nadzieniem:) Zwiń ciasno tworząc rulon. Wystające boki papieru zwiń do środka. Wszystkie składniki sos wymieszaj i przelej do miseczki. Rulony maczaj w sosie.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz