wtorek, 8 marca 2016

Zielony hummus (z groszkiem)

Uwielbiam hummus. I do niedawna uważałam, że jeśli hummus to tylko ten bez dodatków, klastyczny. Nic innego nie wchodziło w grę. Na szczęście coś się zmieniło. Przekonałam się do różnych innych wersji. Najpierw zrobiłam hummus z pieczonym kalafiorem, a teraz przyszła pora na groszek. I czuję, że to dopiero początek. Hummus z groszkiem jest ciekawym pomysłem ale nie próbujcie dodawać groszku z puszki...nie jestem pewna czy hummus by to zniósł:)





















Składniki:
pół szklanki suchej ciecierzycy- moczonej przez noc
2 ząbki czosnku
1 łyżka pasty sezamowej tahini
sok z połowy cytryny
sól
pieprz
zimna woda
pół szklanki mrożonego groszku

Wykonanie:
Groszek rozmroź i ugotuj. Odstaw do wystudzenia. Ciecierzycę ugotuj aż będzie miękka. Wszystkie składniki oprócz groszku wrzuć do blendera i zmiksuj. Wodę dodawaj stopniowo żeby uzyskać odpowiednią konsystencję. Dodaj groszek i jeszcze raz zmiksuj.

Smacznego!

2 komentarze: