wtorek, 30 sierpnia 2016

Placki z cukinii z sosem koperkowym

Nieuchronnie kończą się wakacje. Mam nadzieję, że był to dla Was udany czas i udało się odpocząć. Na koniec wakacji postanowiłam przygotować placki z cukinii z sosem koperkowym. Sos koperkowy kojarzy mi się wyjątkowo letnio, i pasuje do placków. Szybko, prosto i smacznie. 






















Składniki:
2 cukinie (moje były duże)
100 g mąki
1 jajko
sól
pieprz
zioła prowansalskie
łyżka posiekanej świeżej pietruszki  (lub łyżeczka suszonej)
1-2 ząbki czosnku
olej do pieczenia (zwykle smażę na oleju ryżowym lub z pestek winogron ale tym razem moją porcję usmażyłam na oliwie z dodatkiem papryczek chilli więc dodatkowo placki miały fajny posmak)

Sos:
100 ml jogurtu (greckiego lub zwykłego)
2 ząbki czosnku
pęczek koperku
opcjonalnie można dodać 1-2 łyżeczki majonezu ja z niego zrezygnowałam
sól, pieprz

Wykonanie:
Obierz cukinie i zetrzyj na tarce. Obciśnij nadmiar wody. Dodaj jajko. Stopniowo wsypuj mąkę. Może się okazać, że użyjesz jej odrobinę więcej  jeśli ciasto okaże się za rzadkie lub mniej niż 100 g jeżeli uznasz że jest już wystarczająco gęste. Dodaj pokrojony w drobną kostkę czosnek. Smaż na dobrze rozgrzanym oleju.
Przygotuj sos. Do jogurtu dodaj pokrojony drobno czosnek i koperek. Przypraw według własnego gustu. Dodaj majonez jeśli go używasz. Sosem polej placki bez opamiętania:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz