czwartek, 25 sierpnia 2016

Puszyste placki z jagodami

Tak...wypróbowałam mnóstwo przepisów na rożnego rodzaju placki i naleśniki. Z lepszym lub gorszym skutkiem. To co wyróżnia te placuszki to fakt, iż są bardzo puszyste i lekkie. A ponieważ u nas w domu od kilku dni mamy "jagodowe lato", przygotowałam je na szybkie śniadanie dodając jagody. Możecie dodać maliny, borówki, porzeczki czy truskawki. Też będą idealne. W sezonie ze świeżych owoców, a poza z mrożonych (wcześniej je będzie trzeba rozmrozić). Mój syn zdecydował się, ku mojemu zdziwieniu, polać je miodem lawendowym, który przywieźliśmy z Grecji. Ostatnio z miodem nie było mu po drodze. Poszłam za jego pomysłem i placki były rewelacyjne. Możecie posypać je cukrem pudrem, podać ze śmietaną lub jogurtem. 





















Składniki:
1,5 szklanki mąki
1,5 szklanki mleka
pół łyżeczki sody oczyszczonej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka cukru (użyłam trzcinowego- możecie dodać nieco więcej)
1 jajko
szczypta soli
szklanka jagód
pół łyżki rozpuszczonego masła



Wykonanie:
Połącz suche składniki: mąkę, sodę, proszek, sól i cukier. Lekko wymieszaj.  Dodaj mleko, masło i jajko. Mieszaj przez chwilę aż do połączenia się składników. Dodaj jagody i delikatnie wymieszaj. Piecz na rozgrzanej patelni. Gdy zaczną "bąbelkować" przewróć na drugą stronę. Minuta z każdej strony powinna im wystarczyć. Ja piekę je na naleśnikarce bez dodatkowego tłuszczu.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają ;) Ostatnio robiłam podobne, ale na bazie serka ricotta

    OdpowiedzUsuń