poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Sernik z sosem jagodowym (bez pieczenia)

Rzadko chce mi się robić ciasta. Zwykle dlatego, że nie potrafię określić na jakie ciasto mam ochotę. Niby zjadłabym sernik, a może jednak ciasto czekoladowe? A może coś z owocami? I tak w końcu rezygnuję. Piekę naprawdę rzadko. Jeśli mam ochotę na coś słodkiego, lub gdy przychodzą goście skłaniam się raczej ku deserom. Są szybkie, pyszne i w niczym nie odbiegają od dobrego ciasta. W weekend, gdy odwiedzili nas znajomi, postanowiłam zrobić sernik bez pieczenia z sosem jagodowym. Możecie tak naprawdę użyć innych owoców np. truskawek, malin czy borówek. Okazał się naprawdę smaczny i nie został mi po nim nawet okruszek..























Składniki:
120 g herbatników
30 g mieszanki orzechów włoskich, pestek dyni, płatków migdałowych
200 ml śmietany kremówki
60 g miękkiego masła
300 g mielonego twarogu
30 g cukru (lub wg gustu- jeśli lubicie słodsze masy)
2 szklanki jagód
łyżka syropu klonowego

opcjonalnie żelatyna


Wykonanie:
Herbatniki i orzechy zmiksuj w malakserze. Dodaj rozpuszczone i ostudzone masło. Wymieszaj i wsyp masę do formy w której ciasto będzie przygotowane. Wylep masą formę.
Ser przełóż do miski. Śmietanę ubij na sztywną masę i dodaj do serka. Dodaj cukier i wymieszaj. Jeśli obawiasz się że masa się nie zetnie, dodaj do niej trochę żelatyny- zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja zdecydowałam się dodać trochę. Wymieszaj masę i przelej ją do formy.
Przygotuj sos. Jagody przełóż do małego garnka, dodaj syrop klonowy. Gotuj na wolnym ogniu aż masa zgęstnieje. Odstaw aż wystygnie. Gdy sernik się zetnie, tuż przed podaniem polej go sosem jagodowym. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz