niedziela, 22 października 2017

Por z grzybami w cieście zapiekane

Mam nadzieję, że udało się Wam zrobić choć jeden wypad na grzyby. W tym roku mieliśmy prawdziwy wysyp. Ja poszłam na łatwiznę i poprosiłam mamę o podzielenie się jej zapasami. Kiedy już je dostałam, zmajstrowałam sobie pyszne i absolutnie ekspresowe danie. Jakiś czas temu przygotowywałam coś podobnego w wersji na słodko tutaj. Dlaczego więc nie spróbować wersji wytrawnej? Najfajniejsze jest to, że możecie dowolnie modyfikować składniki i wybrać inne warzywa lub dorzucić mięso. A to daje nieograniczone możliwości. Myślę, że sos do pieczeni lub jakikolwiek inny jest opcją godną rozpatrzenia.



Składniki:
2 jajka 
120 g mąki
100 ml mleka
1 por- tylko zielone części
ok 100 g dowolnych grzybów- u mnie prawdziwki
sól
pieprz
tymianek
łyżeczka masła
olej do smażenia

Wykonywanie:
Grzyby oczyść i pokrój. Pora także oczyść dokładnie i pokrój w paski. Podsmaż na oleju aż zmiękną i dodaj grzyby. Smaż przez chwilę. Przypraw do smaku. Jajka, mąkę, mleko, sól i pieprz wymieszaj w misce. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Wstaw do niego formę i wrzuć do niej łyżeczkę masła. Gdy piekarnik rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury wlej do formy masę jajeczną. Dorzuć podsmażony por i grzyby. Przypraw do smaku pieprzem i solą. Piecz w rozgrzanym piekarniku ok 25 minut aż masa będzie upieczona. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Na grzyby...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz