poniedziałek, 4 maja 2015

Jogurt z ciepłymi śliwkami i migdałami

A dziś u mnie sentymentalnie, smacznie i słodko. I w gruncie rzeczy dość szybko. Wykorzystałam śliwki które jeszcze miałam z zeszłego sezonu. W czeluści mojej zamrażarki gdzieś się zagubiły i szczęśliwie je znalazłam. Właściwie to taki deser nie deser... Fajny pomysł też na szybkie słodkie śniadanie lub na przekąskę. Można użyć dowolnych owoców i już nie mogę się doczekać kiedy zrobię go ze świeżymi truskawkami lub malinami... 




















Składniki (dla jednej osoby):
1 szklanka śliwek (mrożone trzeba rozmrozić)
łyżka masła
2 łyżeczki cukru trzcinowego
3 łyżki jogurtu greckiego (można także użyć serka naturalnego lub zwykłego jogurtu)
migdały
łyżeczka (lub dwie) syropu klonowego

Wykonanie:
Jogurt wymieszaj z syropem klonowym. Rozpuść masła na patelni i wsyp cukier. Poczekaj aż się rozpuści (w tym celu poruszaj patelnią) a następnie wrzuć śliwki. Smaż je przez chwilę ale niezbyt długo żeby się nie rozpadły. Rozłóż śliwki na jogurcie (polej je także karmelem który powstał). Posyp posiekanymi migdałami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz