czwartek, 14 maja 2015

Mini tarty z selerem naciowym i serem feta (i boczkiem)

Pamiętam czasy kiedy rankiem przygotowywałam obiady. Nie zawsze mogłam zrobić cały obiad ale przynajmniej coś sobie częściowo zrobiłam. A teraz... Ktoś ukradł mi ten czas. Obecnie nie jestem w stanie przygotować niczego. Dlaczego? Zupełnie nie wiem... No... dobrze trochę wiem...Ale każdego ranka obiecuje sobie że jutro wstanę wcześniej... Jutro staje się dniem dzisiejszym a ja nadal wstaję w ostatnim momencie.. Planowałam ciasto na ta tartę przygotować już rano ale.. niestety... Na szczęście to w gruncie rzeczy bardzo prosty przepis i zrobiłam go tuż po przyjściu z pracy. Do nadzienia dodałam boczek ale tylko dlatego żeby mój mięsożerny mąż zjadł seler naciowy. Ale jeśli nie przepadacie za mięsem możecie go po prostu pominąć. 




















Składniki:
na ciasto:
200 g mąki
100 g masła
szczypta soli
1 jajko
40 g startego żółtego sera

nadzienie:
seler naciowy 
2 jajka
ok 80 g boczku wędzonego (lub więcej)- pokrojonego w kawałki
100 g sera feta
pieprz
olej do smażenia

Wykonanie:
Składniki na ciasto połącz w misce, wyrób, uformuj kulkę i wstaw do lodówki na ok 20 minut. W tym czasie podsmaż boczek aż stanie się lekko chrupiący. Seler pokrój w paski i podsmaż na odrobinie oliwy. Smaż go aż stanie się miękki. Boczek i seler odstaw do przestygnięcia. Do miski wsyp seler i boczek i połącz je z serem. Dodaj jajka i pieprz. Wymieszaj. 
Ciasto na tarte wyjmij z lodówki i wylep min kokilki. Możesz także zrobić jedną dużą tartę. Ciasto ponakłuwaj widelcem. Podpiecz je w piekarniku w temp. 180 stopni przez 10 minut. Po tym czasie wypełnij kokilki nadzieniem i piecz kolejne 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 st. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz