sobota, 21 czerwca 2014

Ciasto czekoladowo- miodowe

Na moje urodziny postanowiłam upiec tort. Ale po przemyśleniach stwierdziłam, że..nie czuję się dobrze w kwestii dekorowania.. A i robienie kremów do tortu przyprawia mnie o ból głowy. Więc wolę coś prostego, szybkiego i oczywiście smacznego. Ciasto czekoladowe zawsze się sprawdza. Bo wszyscy lubią czekoladę. Jest naprawdę łatwe do zrobienia i nie wymaga posiadania nie wiadomo jakich zdolności kulinarnych. Wszystko wystarczy wrzucić do miski i wymieszać. Zamiast kremu lub polewy posmarowałam je serkiem mascarpone wymieszanym z miodem. Nic trudnego a efekt powalający. Polecam!




















Składniki:
100 g gorzkiej czekolady (min 80% masy kakaowej)
100 g brązowego cukru
100 g miękkiego masła
pół szklanki płynnego miodu (taki który nie jest płynny możesz podgrzać wtedy się rozpuści)
1 łyżka ciemnego kakao
80 ml śmietany 18%
2 jajka
200 g mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej

Dodatkowo:
250 g serka mascarpone
3 łyżki płynnego miodu

Wykonanie:
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej (miskę umieść nad garnkiem wypełnionym wodą i podgrzewaj do momentu rozpuszczenia się czekolady- miska nie może dotykać wody). Cukier utrzyj z masłem i dodawaj stopniowo mąkę i jajka. Gdy czekolada przestygnie dodaj ją do masy i ucieraj. Wsyp resztę składników i dobrze wszystko wymieszaj. Przelej na blachę wysmarowaną odrobiną masła. Piecz w temp. 180 stopni przez ok 45 minut. Do tzw. suchego patyczka. 
Serek mascarpone wymieszaj z miodem (możesz użyć także cukru pudru zrobionego z brązowego cukru- wystarczy brązowy cukier zmielić w młynku do kawy). Masą posmaruj wystudzone ciasto. Polej odrobiną miodu.

Smacznego!

1 komentarz: