niedziela, 12 października 2014

Glasgow potato scones z jajecznicą i smażonym łososiem- czyli English Breakfast part 2:)

Dzisiaj zaczęłam się zastanawiać czy to na pewno jesień? Jest tak pięknie, słonecznie i ciepło. Rano wypiłam szklankę wody z cytryną (od jakiegoś czasu stosuję to cudo) co spowodowało, że nie byłam wściekle głodna, a właściwie nie byłam głodna wcale i mogłam zrobić coś bardziej pracochłonnego i trochę się pokręcić w kuchni. Wczorajszy dzień/ wieczór tak pozytywnie mnie nakręcił i dał tyle pozytywnej energii, że nawet niezbyt przespana noc nie popsuła mi humoru. A pomysł żeby obierać ziemniaki na śniadanie wydał mi się atrakcyjny. To idealne weekednowe śniadanie. Takie które można zaserwować jeśli macie gości. Jest bardzo efektowne, sycące i piekielnie dobre. Użyłam smażonego łososia (tak smażyłam go rano ale to już szaleństwo- dlatego użyjcie wędzonego). Ale prawdę mówiąc wiele rzeczy się tu sprawdzi np ser feta (lub inny), warzywa grillowane, karmelizowana cebula czy mix sałat. Przepis może wydać się skomplikowany ale uwierzcie, że absolutnie taki nie jest:)




















Składniki (na 4 placki):
Glascow scones:
500 g ugotowanych ziemniaków
100 g mąki
łyżka masła
pół łyżeczki proszku do pieczenia
50 g startego sera cheddar (na małych oczkach)
sól
pieprz
garść szczypiorku
olej do smażenia (u mnie z pestek winogron)

Do podania:
4 jajka
spora garść roszponki lub rukoli
upieczony filet z łososia (mojego usmażyłam w przyprawach na oleju kokosowym) lub wędzony łosoś
oliwa truflowa- opcjonalnie
lub ulubione dodatki

Wykonanie:
Ugotowane ziemniaki rozgnieć i dodaj do nich mąkę, masło, proszek do pieczenia i starty cheddar. Wymieszaj całość. Podziel na 4 części i uformuj kule. Każdą rozpłaszcz na ok 2 cm i smaż na rozgrzanej patelni z odrobina oleju na złoty kolor. W międzyczasie jajka rozbij do miseczki przypraw solą i pieprzem. Zrób jajecznicą. Gdy placki będą upieczone na każdym rozłóż trochę roszponki lub rukoli, dodaj jajecznicę, ułóż kawałki łososia. Skrop oliwą truflową.

Smacznego!

Przepis J. Oliviera lekko zmieniony:)
Naleśniki na 100 sposobów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz