sobota, 11 października 2014

Shepherd's pie- zapiekanka pasterska

Jesień. Chodzimy więc do parku i bawimy się w najlepszą zabawę jesieni czyli wojnę na liście.. Rzucamy się nimi.. mnie wplatają się we włosy i w chustę mojemu maluchowi zostają w kapturze. Szalejemy do utraty tchu rozrzucając liście najbardziej jak się da. Nie raz P. wpada w nie cały. Nigdy nie przepadałam za jesienią ale teraz czuję magię tej pory roku. Wracamy do domu i odgrzewam tą pyszną zapiekankę. Jako że ostatnio mam fazę "Zapiekanki są fajne" dziś postawiłam na klasyk. Shepherd's pie- czyli zapiekanka irlandzka. Przyznaję, że jest tu trochę pracy. Głównie machania nożem przy czym nie jest to praca skomplikowana a efekt jest naprawdę tego wart! Może nawet polubię jesień?




















Składniki:
500 g mielonej jagnięciny
4 duże ugotowane ziemniaki
3 łyżki mleka
100 g startego sera cheddar
1 duża cebula
1 łodyga selera naciowego
2 średnie marchewki
2 ząbki czosnku
puszka pomidorów (lub 3 świeże pomidory pozbawione skóry)
sos worcestershire (porządny chlust:))
sól
pieprz
łyżka masła
olej do smażenia (u mnie ryżowy)

Wykonanie:
Cebulę pokrój w półplasterki i podsmaż na oliwie. Dodaj czosnek drobno pokrojony, marchewkę startą na dużych oczkach i seler pokrojony w niewielkie kawałki. Podsmażaj aż warzywa zmiękną. Dodaj mięso. Gdy całość trochę się podsmaży dodaj pomidory (w puszcze lub świeże). Przypraw solą, pieprzem i sosem worcestershire. Całość jeszcze chwilę smaż i przełóż do wysmarowanej masłem formy do zapiekania. Ziemniaki rozgnieć i dodaj do nich sól, pieprz masło i cheddar. Wymieszaj aby masa była gładka. Rozłóż ziemniaki na warzywach i mięsie. Wstaw do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika i piecz ok 20 minut. Do momentu aż ziemniaki lekko się przypieką (możesz ustawić funkcję grilla).

Smacznego!


Smaczna Jesień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz