czwartek, 30 października 2014

Pierogi ze śliwkami, imbirem i migdałami

W tym roku jakoś nie najadłam się śliwkami. Co prawda często je kupowałam ale większość zostawała zjedzona od razu po powrocie z targu przez mojego syna (nooo i trochę przeze mnie też:)) który uwielbia owoce i jakoś nigdy nie było mi po drodze żeby zrobić ciasto lub właśnie pierogi. A zabierałam się do nich kilkakrotnie. I w końcu udało się. Użyłam mrożonych sliwek ale to nie ma znaczenia. Pierogi są pyszne. I co ważne szybkie do zrobienia. Obiad raczej dla leniwców:) Śliwki bardzo lubią się z imbirem. Farsz- moim zdaniem naprawdę wart jest wypróbowania. 




















Składniki:
na ciasto:
1,5 szklanki mąki pszennej
ok 3/4 szklanki ciepłej wody
szczypta cynamonu

farsz:
0,5 kg śliwek (bez pestek- rozmrożone jeśli używasz mrożonych)
garść migdałów
kawałek imbiru

Wykonanie:
Składniki na ciasto wymieszaj w misce. Wody dolewaj stopniowo. Gdy wszystko dobrze się połączy wyrabiaj do momentu aż ciasto będzie gładkie. Odstaw na chwilę. W tym czasie śliwki pokrój na kawałki. Przełóż je do garnka dodaj starty imbir i gotuj przez chwilę aż śliwki się rozpadną. Przełóż je na sitko. Wody która odcieknie nie wylewaj. Do śliwek dodaj migdały i wymieszaj całość. Ciasto rozwałkuj i wycinaj koła. Napełnij je farszem i zlep. Gotuj w osolonej wodzie od wypłynięcia ok 2-3 minuty. Sok który pozostał z gotowania śliwek powinien zgęstnieć jeśli tak się nie stało gotuj go przez chwilę aż woda odparuje. Polej nim pierogi i posyp migdałami. Pierogi można także podawać np. z jogurtem naturalnym.

Smacznego!
Smaczna Jesień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz