środa, 22 października 2014

Marokańskie klopsiki w sosie pomidorowym z ciecierzycą, jogurt z harrisą i sałatka z białej rzodkiewki

Kiedy obudziłam się rano i zobaczyłam ulice w deszczu czułam, że to nie będzie mój dzień. Nie cierpię zimna i deszczu. Ale z drugiej strony to czas na rozgrzewające dania i jakoś łatwiej mi ścierpieć tą jesienną pluchę. Wiedziałam, że ten czas w końcu przyjdzie ale liczyłam naiwnie, że może nie tak szybko. Jestem typowym dzieckiem lata, słońca i ciepła. Walczyć z pogodą nie mogę więc próbuję się z nią oswoić. Rozgrzać dobrym jedzeniem. Powspominać wakacje. Rok temu o tej porze już wiedziałam, że ferie spędzę w Maroku. Zimno dzięki temu było łatwiejsze do zniesienia. Dlatego dziś namiastka Maroka. Namiastka ciepełka i arabskiej ostrości. Harrisa, ras el hanout i mięsne klopsiki. Wszystko w sosie z passaty pomidorowej i ciecierzycy. Do tego zupełnie niemarokańska rukola z białą rzodkiewką. Trochę dla przełamania ostrych smaków. Całość fantastyczna, wakacyjna i przepyszna. Marokańska uczta. Zrobienie wszystkiego zajęło mi 20 minut. Nie wierzycie? Sprawdźcie sami!




















Składniki:
500 g mielonej jagnięciny
ok 100 g ryżu na osobę
680 g passaty pomidorowej (jedna butelka)
puszka ciecierzycy (można użyć suszonej, ugotowanej)
pół papryczki chili
1 ząbek czosnku
1 duża cebula
jogurt naturalny
harrisa
sól
pieprz
2 łyżeczki przyprawy ras el hanout
olej do smażenia

Opcjonalnie:
Sałatka:
rukola
kawałek białej rzodkiewki
1 pomidor
oliwa
sok z cytryny
sól
pieprz

Wykonanie:
Wstaw wodę na ryż i ugotuj go al dente. Pokrój cebulę w półplaterki i podsmaż. Mięso przełóż do miski przypraw solą, pieprzem i łyżeczką ras el hanout. Uformuj klopsiki. Smaż na patelni aż staną się złociste. Do cebuli dodaj czosnek, papryczkę chili pokrojoną w kawałki. Smaż przez minutę i wlej passatę. Dodaj odsączoną ciecierzycę. Przypraw solą, pieprzem i 1 łyżeczką ras el hanout. Jogurt wymieszaj z odrobina harrisy. To danie można podawać z ryżem, kuskusem lub zgrillowaną tortillą. Na tym etapie całe danie jest gotowe. Podawaj je z kleksem jogurtu z harrisą. 
Jeśli decydujesz się na to żeby zrobić sałatkę obierz rzodkiewkę i obieraczką potnij ją na cienkie plastry. Rukolę ułóż na talerzu na nią połóż pomidory i rzodkiewkę. Polej sosem z soku z cytryny, oliwy i przypraw.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz