niedziela, 12 października 2014

Warzywa z krewetkami i ryżem

Ostatnie dni to naprawdę raj na ziemi. Pogoda nastraja tak pozytywnie. Cieszę się z tego i mam nadzieję, że utrzyma się jeszcze przez jakiś czas. Zwykle od końca września zapadam w zimowy sen i budzę się wraz z pierwszymi oznakami wiosny. Trochę w tym czasie czuję się jak zombie. Byle przetrwać do wiosny. Nie da się ukryć nie lubię ani jesieni ani zimy. Ale w tym roku jakby coś się zmieniło. I to na pewno za sprawą słońca. Kto by przypuszczał, że będę w październiku siedziała na balkonie i łapała słoneczne promienie? Chyba zacznę wierzyć, że jesień może być fajna. Dziś leniwie jak to na leniwą niedzielę przystało. Więc i leniwie w kuchni. Nie jestem typem który w niedzielę gotuje obiad z pięciu dań i dwóch deserów. To zwykle czas dla nas i staram się to wykorzystać. Żadnych zbędnych czynności kuchennych, żadnego stania przy garach godzinami. Absolutne minimum przy czym to minimum tez musi być smaczne. Dlatego wrzucenie warzyw na patelnię i doglądanie ich od czasu do czasu wydało mi się bardzo dobrym pomysłem. Dorzuciłam krewetki (przy okazji odkrywając, że rośnie nam mały fan krewetek) ale jeśli za nimi nie przepadacie dodajcie np. kurczaka.




















Składniki:
ok 100 g ryżu na osobę (u mnie basmati)
150 g krewetek koktajlowych (mrożone trzeba rozmrozić)
mała papryka czerwona pokrojona w plasterki
300 g kalafiora (różyczki)
100 g cukinii (obranej pozbawionej pestek)
3/4 szklanki zielonego groszki (użyłam mrożonego- który rozmroziłam)
szklanka (lub więcej) bulionu
sos sojowy
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
pieprz
sól
olej do smażenia (u mnie ryżowy)

Wykonanie:
Cebulę pokrój w półplasterki i podsmaż na oleju. Dodaj czosnek drobno pokrojony i całość polej sosem sojowym. Wrzuć warzywa, zalej bulionem i duś pod przykryciem aż wszystko zmięknie. Uważaj żeby się nie przypaliło. W razie potrzeby dolewaj więcej bulionu. Gdy wszystko będzie już prawie gotowe dorzuć krewetki. Potrzebują najmniej czasu. Przypraw pieprzem i sola jeśli to konieczne (sos sojowy jest słony). Ugotuj ryż al dente zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Podawaj ryż z warzywami od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz