wtorek, 7 października 2014

Spaghetti z kurczakiem w sosie porowo- serowym

Nie jestem wegetarianką (mamo, naprawdę nie jestem) ale za mięsem niespecjalnie przepadam. Muszę mieć na nie wybitną ochotę żeby je zjeść. To danie będzie smaczne zarówno w wersji wege jak i z mięsem. M. pochłonął je z mięsem ja oczywiście bez (choć spróbowałam jego wersji i też była super). I oboje byliśmy zadowoleni. Sos porowo- serowy jest genialny i zanim dodałam go do makaronu, muszę się przyznać, wyjadłam połowę ale absolutnie nie czuję się winna. Fakt że do makaronu zostało go niewiele ale to cena jaką musi płacić M. za to że to ja gotuję.




















Składniki:
ok 100 g makaronu na osobę
1 pierś z kurczaka (na 1 osobę)
1 duży por -tylko biała część
100 g sera z niebieską pleśnią lub więcej
śmietana
sos sojowy
pieprz
sól
olej do smażenia (u mnie z pestek winogron)

Wykonanie:
Makaron ugotuj al dente. Zostaw ok pół szklanki wody z gotowania makaronu. Pierś z kurczaka pokrój na kawałki i zamarynuj w odrobinie sosu sojowego. Odstaw na chwilę a nastepnie podsmaż na oleju. Por pokrój w półplasterki i podsmaż na oleju aż zmięknie. Dodaj do niego ser pokrojony w drobne kawałki (łatwiej będzie się rozpuszczał). Gdy się rozpuści przypraw sos solą i pieprzem. Dodaj trochę śmietany (3-4 łyżki) żeby wszystko dobrze się połączyło. Makaron wymieszaj z sosem serowym i dodaj trochę wody z gotowania jeśli potrzebujesz rozcieńczyć sos. Dodaj mięso całośc wymieszaj i podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz